Autosalón Frankfurt 2015

vesamsatu

BMW ukázalo novú triedu 7, ktorá je odpoveďou Mníchova na eSkový Mercedes. Prvé dojmy sú pozitívne, vnútri sa sedí skutočne pohodlne a hoci ovládacie prvky sú na rovnakých miestach ako v iných modeloch značky, kvalita materiálov je na úplnej inej úrovni.

Bugatti Chiron

vesamsatu

Medzi ďalšími značkami púta pozornosť Bugatti s konceptom Vision Gran Turismo, ktorým chceli poďakovať svojim fanúšikom. No neskôr oznámili, že toto hyperauto pôjde do produkcie a malo by sa predstaviť už budúci rok. Nosná štruktúra novinky bude vychádzať zo súčasnej konštrukcie z uhlíkových kompozitov, až 92 percent jej dielov však má byť v záujme vyššej tuhosti a nižšej hmotnosti nových, alebo aspoň prepracovaných. Chiron má byť vďaka tomu ľahší, bezprostrednejšie reagujúci a lepšie ovládateľný než bol jeho predchodca Veyron.

Pri voľbe pohonnej jednotky konštruktéri sprvu zvažovali viaceré možnosti, nakoniec však ostali verní motoru W16 objemu 8,0 litra, prepĺňanému štyrmi turbodúchadlami. Minimálne dve z nich budú pritom podporované elektromotorom, takže šestnásťvalec bude na pohyb plynového pedálu odpovedať výrazne živšie než doteraz.

Prepĺňanie bude okrem toho pracovať s vyšším tlakom, čo sa spolu s priamym vstrekovaním a ďalšími zmenami podpíše na náraste maximálneho výkonu z 882 kW (1200 k) na 1103 kW (1500 k). Vrchol krútiaceho momentu bude, podobne ako v prípade modelu Veyron Super Sport, na hodnote 1498 Nm. Pre zníženie spotreby však bude nový motor pri čiastočných zaťaženiach pracovať s vypínaním valcov.

Chiron má byť schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej než 2,5 s, čo je ešte o pol sekundy skôr než dokázal Veyron Super Sport, hovorí sa dokonca o čase 2 s! A ak sa mu na dostatočne dlhej dráhe nepostaví nič do cesty, rýchlosť má dosiahnuť až 463 km/h. Významnou pomocou pritom bude aktívna aerodynamika karosérie.

Pred vodičom bude opäť trojica kruhových prístrojov, zmenilo sa však ich usporiadanie, keď stredovú pozíciu zaujme rýchlomer ciachovaný do 500 km/h. Podľa pôvodných plánov sa malo Bugatti Chiron predstaviť na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Do jeho vývoja však nedávno zasiahol večne nespokojný Ferdinand Piëch, do uplynulého víkendu predseda dozornej rady Volkswagen Group. Po jeho pripomienkach sa debut o pár mesiacov odkladá, no nie na dlhšie ako do budúceho roku. Predpokladaná cena by mala byť tesne pod hranicou dva milióny eur.