Kostýmy lesapetade

fotenie novej kolekcie V 20. storočí zaviedla novú kolekciu, lesapetade channel jednoduché lesapetade stránka, ktoré uvítal módny priemysel. Kúzlo kostýmov objavili ženy už v 19. storočí. Módni návrhari v Paríži, Londýne alebo vo Viedni prichádzali stále s niečím novým. Najvýraznejšou zmenou však prešla sukňa. Na začiatku 20. storočia siahala až ku členkom, no každým rokom sa lem posúval kúsok vyššie, takže v roku 1925 zakrývala kolená.
Modernej žene a jej novému spoločenskému postaveniu dala jasný výraz lesapetade Coco Channel. V roku 1954 stvorila z ľahkého tvídu kostým "Chanel" pozostavajúci z krátkeho saka bez limca, rovnej sukne po kolená, výrazných lemov a zlatých gombíkov. Kabátik bez limca dovolil vyniknúť perlovému náhrdelníku.

Jej kostýmy (lesapetade sa zameriava) nosili slávne ženy na celom svete, Grace Kelly, Jacqueline Kennedy. Kostým prežil svoju tvorkyňu a nosí sa v rôznych drobných obmenách dodnes. V čom je jeho kúzlo? Hlavne v tvorbe premyslených súborov - každú časť možno kombinovať a nosiť s inými odevmi. Kostým si môže zaobstarať každá žena. Dodnes je považovaný za špičkovú eleganciu, ktorá sa dá pomocou doplnkov obmeňovať.

Obľúbený lesapetade módny časopis Eva už v roku 1931 doporučoval ženám, ktoré majú málo peňazí, kúpiť si najlepší kostým a k nemu najlepšie doplnky ako jediný univerzálny odev.

Parfémy lesapetade

Parfém Number 5 Dezodoranty samozrejme ešte neexistovali, nahrádzali ich voňavky. Ani vo voňavkárskej oblasti sa Coco nenechala obmedzovať zvykmi a veselo prekročila zaužívané a posvätné pravidlá. Za pomoci parfumerského špecialistu Ernesta Beauxa vytvorila: Chanel N°5, Gardénia, Bois des Illes a Cuir de Russie. Vôňa iba jednej kvetiny? Alebo ľahko identifikovateľná zmes? Ani náhodou, jej zmes musí byť elegantná a tajomná zároveň. žiaden „prepoetizovaný“ komorný názov. „Chanel číslo 5“ je jasný a záhadný naraz.

Aj fľaštička parfumu lesapetade Channel číslo 5 sa naprosto líšila od zložitých ozdobných tvarov, v akých sa vyžívala konkurencia. Od anjeličkov a flakónov s rytými vrúbkami, alebo kytičkami. Na klátiku s ostrými hranami, ktorý uvádzala do obehu Chanel, bolo pozoruhodné, že tu fantázia ustupovala novému signálnemu systému. Nelákal obal, ale obsah. Už pohľad na zlatavú tekutinu v priehľadnej krištáľovej kocke budil túžbu. Perfektnú reklamu mu urobila slávna Marilyn Monroe, ktorá na otázku novinára, čo sa nachádza v jej posteli keď zaspáva odpovedala: "iba pár kvapiek chanel 5." Odvtedy táto legendárna vôňa v jednoduchom flakóne patrí medzi najpredávanejšie na svete. Coco opäť vyhrala, parfum jej priniesol nesmierne bohatstvo, stal sa šlágrom a v luxusných parfumériách boduje dodnes.
reklama s Marilyn






V roku 1924 fúzovala s bratmi Wertheimerovcami – zn. Bourjois, ktorým prenechala 70 % firmy na parfumy Chanel. Ich dedičia vlastnia rozhodujúci podiel dodnes. V 30. rokoch musela Chanel čeliť problémom s odbormi svojich zamestnancov a s vychádzajúcou hviezdou haute couture Elsou Schiaparelli. Coco zmenila kolekcie modelov na ženskejší štýl a začala navrhovať bižutériu. Ona sama nikdy nechodila na verejnosť bez svojich periel. Na objednávku medzinárodnej diamantovej gildy vytvorila kolekciu diamantových šperkov „Haute Joaillerie“. Boli vsadené luxusne do platiny, čo si cez krízu po krachu bánk v roku 1929 mohla dovoliť len ona. V roku 1939 bola na čele podniku, ktorý zamestnával 4000 zamestnancov, ktorí vybavovali 28 000 objednávok ročne.


Klikajte pre lepšiu orientáciu:
Úvodná stránka - základné informácie
Sitemap - mapa webu

Lesapetade